Sabtu, 14 Januari 2012

Surau gantian lebih hebat dan canggih.....Madrasah Salihiah berwajah baru.

Surau gantian lebih hebat dan canggih.....Madrasah Salihiah berwajah baru.

Oleh : SARINA ISMAIL
          Ketua Penerangan DMP Kedah

Kepada yang masih tercari-cari jawapan atau yang sengaja mencari-cari jawapan, bolehlah lihat pelan surau baru yang dirancang pembinaannya menggantikan Madrasah Salihiah.

Surau baru yang bakal digantikan bernilai RM1.48 juta dan boleh memuatkan kira-kira 400 jemaah dalam satu masa. Ianya lebih relevan dengan Madrasah Salihiah yang berada di bangunan Takaful Ikhlas dan hanya boleh dimuatkan 10 orang jemaah sahaja.

Kerajaan negeri memandang serius terhadap syiar Islam serta sanggup memartabatkannya demi maruah Islam. Apakah wajar pembangunan Aman Central dibina dengan canggih serta hebat dan membiarkan Madrasah Salihiah yang 'comel' berada dicelah-celah kehebatan sebuah pusat membeli belah.

Oleh itu, kepada golongan yang masih mempertikaikan tindakan tersebut, walau pun telah dijelaskan secara terbuka oleh Majlis Fatwa Negeri Kedah  seharusnya menerimanya dengan fikiran dengan waras.

PAS tidak sesekali seperti UMNO. UMNO meroboh masjid dan surau tanpa gantian sebaliknya melakukan secara kejam dan tidak berperikemanusiaan. Contoh : Masjid Bujal di Terengganu dan Surau Kg Baru, Kuala Lumpur.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Terdapat ralat dalam alat ini