Ahad, 18 November 2012

Sekadar Berkongsi...Notis Dari McDonald Malaysia... Dah Nama Pun Francais..Macam-macam lah depa nie



Gara-gara takut diboikot, McD Malaysia hari ini mengeluarkan "Notis Segera" menafikan mereka menyalurkan dana kepada rejim Israel. Ada 2 persoalan di sini.

Mereka menekankan bahawa McD Malaysia ditubuhkan di bawah undang-undang Malaysia, tetapi semua tahu franchisee ini berdaftar dengan mereka. McD akan menyewakan kedai McD yang mereka sewa daripada pemilik kedai dengan harga ‘mark up’ sebanyak 40%. Contohnya jika McD sewa USD600/sebulan, jadinya franchisee pula kena sewa pada McDonald dengan harga sewa USD840/sebulan. Betullah franchisee McD Malaysia cakap diorang tak salur dana pada rejim Israel, tapi franchisor mereka di US tu boleh gerenti ke mereka pun tak terlibat?.

Kedua, sebenarnya McD tidak perlu risau dengan 'boikot' ini pun kerana rakyat Malaysia tidak akan boikot lama sangat. Paling lama pun 40 hari, lepas tu mereka akan lupa dan makan McD balik.

Sumber: http://pulakdah.blogspot.com/2012/11/kami-tidak-salur-dana-kepada-israel.html

1 ulasan:

  1. yang last tue den setuju hahahaha...x payah kata 40 hari... isu halal haram kopitiam walaupun tgh panas diperkatakan masih juga serbu...buat cam xde apa...
    inikan boikot camnie....leh ibarat ngutuk israel sambil makan mcd di depan tv.

    BalasPadam

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Terdapat ralat dalam alat ini