Ahad, 16 Jun 2013

SAYA SAYANG PIMPINAN SAYA MACAM SEORANG ANAK SAYANG KAT AYAHNYA

YB Dr. Abd Rani Osman
SAYA SAYANG PIMPINAN SAYA MACAM SEORANG ANAK SAYANG KAT AYAHNYA

Bila ade kekhilafan, saya melebihkan ayah dan merendahkan diri. Bila ayah marah, saya diam. Bila ayah suruh, saya ikut. Bila ayah sedih, saya bimbang.

Saya ingat banyak sangat pengorbanan ayah,
bukan ayah langsung tak buat salah, sebab ayah pun manusia jugak.

Ada ketika saya pun nak tegur jugak, bila ayah buat silap. Tapi, betulkah ayah silap? Kalau betul pun ayah silap, saya takkan tegur ayah saya dengan marah2 kat FB atau buat sindiran kat blog, mahupun berbincang dgn kawan2 mahu pun jiran sebelah rumah secara terbuka.

Saya hanya pendam atau, mungkin berbincang matang dengan ayah. Saya tahu pengalaman ayah dan pengorbanan ayah lebih banyak dari saya dan tak tebanding dgn saya.

Sebab tuh saya AMAT tak suka orang marah ayah atau sindir ayah, lagikan yg hina ayah, SEKALIPUN YANG MENGHINA ITU KAWAN BAIK SAYA, TIDUR SEBANTAL DENGAN SAYA,

Dia tak beradab dengan ayah saya. Mungkin kawan baik saya tuh kata saya dah didoktrin oleh ayah saya, sehingga saya taksub dengan ayah saya, macam orang kene 'candu'.

Apa pulak perasaan kawan baik saya kalau saya hina ayah dia, tentu marah bukan?

Oh teman2, mintak maaf. Saya sayangkan ayah saya, kerana dia mendidik saya untuk kesyurga bukan untuk dunia semata2.

Terima kasih Ayah Chik.

Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PAS.
(Ayah dan Murabbi dalam Perjuangan)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular