Isnin, 23 Julai 2012

Semoga Ada Pihak Tolong Tengok-Tengokkan Tinggalan Sejarah Ini


Kubu Peninggalan Orang Puteh Di Hutan Kampung... — with Amiruddin Hamzah and Azizan Abdul Razak.

 ·  ·  · July 2 at 12:16pm

  • You, Mohammad Farhan and 21 others like this.

    • Mohd Solehin dulu main combat dalam tu lepaih tu kena gempaq dgn org tua2 kata ada hantu jepun dok lepak dlm tu
      July 3 at 8:41pm · 

    • Rosenah Ahmad Museum Kedah x leh buat apa2 ka. . ? Sekughang2 nya letak la papan tanda . .ceghita la sikit bg ank cucu tau. , sngkut paut ngan sejarah juga tu.
      July 4 at 6:07pm via mobile ·  · 1

    • Sam Rsad Ini peninggalan sejarah. Jabatan Antiquiti dah banyak kerja sangat ke. Langsong tak ambil peduli.

      Dan ATM pun tak boleh ambil berat ke? Askar2 kita ni sibuk sangat ke, sampai tak boleh ujud skuad utk pi jengok kubu2 lama ni dua tiga bulan sekali.

      Depa tau dak camne nak bina yg baru? Dan kalau kita diserang baru nak terlondeh seluak kot. Ni benda dah dok ada depa biaq saja. Akai ade ke?

      July 4 at 7:13pm via mobile ·  · 1

    • Mohd Solehin betui tu abg sam la ni susah nak kata apa semua nya nak kena ada imbuhan baru jalan
      July 4 at 8:37pm ·  · 1

    • Sam Rsad 
      Bukan takat tu aja. La ni depa banyak yg buat keje utk akhbar dan tv, lum tentu iklas. Mcm gotong royong, depan kamera kerja bagai nak rak. Bila kamera beralih, depa pun berhenti.


      Inilah sindrom sekarang ni. Lagi pulak depa pikiak yg hak l...See More

      July 4 at 9:02pm via mobile ·  · 2

    • Nadzim Shaari Kalau takdak mana2 jabatan ambik tindakan utk membersih dan sapu cat kubu2 mcm ni, takdak ka NGO ka, atau persatuan sejarah di sekolah2 berdekatan yg buleh ambil langkah utk memperbaiki ?

    • Sam Rsad Mana ada masa nak pikiak bab mcm tu. Depa dak sibuk nak yg glamo2. Ckp pun buat keghing ayag liog saja.
      July 17 at 1:59pm via mobile · 

    • Abdul Kadir Ibrahim Aki Mungkin pihak2 yang berwajib kena keluar tender untuk sapu cat atau dirikan papan tanda yang cerita sikit sebanyak pasal kubu ni.... Baru ada sambutan kot..!
      July 17 at 7:05pm ·  · 1

    • Sam Rsad Betul tu @Abdul Kadir IA. Tuan dah pun kenal pasti kata kunci yg maha berkesan - "TENDER".
      July 17 at 7:46pm via mobile · 

    • Idzh'Am Ahmad selama ni xtau pn kata kat situ tletaknya kubu.. nnti klo ada masa nk pergi mlwt tgk sb saya mmg minat sejarah...
      July 17 at 7:51pm ·  · 1

    • Michael Tan ada dua bijik kubu ni sepanjang jalan hutan kampung tu yang tinggal. satu dekat base army. satu lagi dekat tepi jalan nak masuk ke jalan ban belakang airport.

    • Habsah Othman itu jalan nak masuk ke bendang arwah abah saya...dah dijual pada adik .. lama juga sebelum dia meninggal.
      July 18 at 1:52pm ·  · 1

    • Mohd Yusof Ismail nnt bila perlebaran jln hutan kampung dibuat maka terhapus lah kesan2 sejarah ini..jd minta pihak2 yg berwajib kenalah menjaga warisan tinggalan sejarah..bukannya utk mengagungkan org puteh tp sekurang2nya generasi akan dtg tahu dan maklum akan sejarah dan bukan hanya sekadar baca buku sejarah malaysia kat sek menengah saja. sekurang2nya ada bahan bukti sejarah
      July 18 at 5:50pm ·  · 1

    • Rosenah Ahmad Sayang, seribu x sayang. . .ada apa kat Kedah ?
      July 18 at 6:46pm via mobile · 

    • Nadzim Shaari dua hari lepas dlm surat khabar di Kelantan ada sebuah kubu yang hampir serupa. Selama ni tinggal terbengkalai macam di Kedah juga tapi baru2 ni dibersihkan oleh seorang pemuda miskin dan dijadikan tempat perlindungan utk diri dia dan dua orang adiknya yg OKU. Sedih juga ceritanya.
      July 18 at 10:41pm ·  · 3

    • A Ghozali Mehad Sini pon nak kena tunggu seorang miskin yg ada 2 adik OKU jugak bersihkannya kot...org2 kaya rumah pon dah macam kubu dah!

    • Zulkifli Bakar En A Ghozali Mehad.. apa kata kubu ni kita buat restoran, kita namakan restoran kubu.
      July 18 at 11:58pm ·  · 3

    • Michael Tan buat drive thru goreng pisang
      July 19 at 3:43am ·  · 2

    • Habsah Othman Yes setuju..

    • A Ghozali Mehad Buat muzium perang...macam Vietnam tu....letak laa gambaq ka,aartifak ka..patung perang ka....lepas tu buat terowong elok2 sambung kesemua kubu2 yg ada sepanjang jln Hutan Kampong tu..masuk di Htn Kmpg keluaq di KTU K/Batas....kalau panas pasang aircooler...kutip duit.
      July 19 at 10:18am ·  · 2

    • Zulkifli Bakar Letak kerusi meja tepi kubu tu,kalau nk makan dalam kubu tu kira bgi kelas sikit, ada air cond. banyak cara kita boleh majukan kalau kita berfikiran kreatif.

    • A Ghozali Mehad Tayng film Xclusif dlm tu...berapa boleh isi ha? Mahai sikit takpa...hahaha

    • Zulkifli Bakar Sebab dlm kubu tu x besar, jdi kena mahal sikitla kalau nk makan dlm kubu tu, kira first class la. Yang kat luar tu murah sikit. Buatla pembacaan sajak2 yg patriotik. Mcm2 cara kalau kita nk buat bg maju. Nak dengan tak aje.

    • Shukri Zakaria kita tak mau jadi rakyat dan kjaan mentaliti negara dunia ketiga....tak tau nilai.dok p nilai hak oghang di luaq negagha....
      July 19 at 2:24pm ·  · 1

    • Sam Rsad Dah dok jadi dah pon. Hanya TENDER yg dapat menyelamatkan tinggalan sejarah ni.
      July 19 at 2:33pm via mobile · 

    • Sam Rsad Muzium Negeri Kedah Jabatan Warisan Negara (Dept of National Heritage) masih sibuk. Jangan ganggu tidor mereka. :--(((
      July 19 at 2:35pm via mobile ·  · 1

    • Katon Tin-Ton tapi org mesti kata KUBU JEPUN awat tak kata KUBU ORG PUTIH
      20 minutes ago · 

    • Habsah Othman KUBU di buat untuk menhelakkan dari diserang Jepun ke ?
      18 minutes ago · 

    • Mohd Yusof Ismail mengikut cerita oghang tua2, dulu kat sini ada pejabat oghang puteh dan kubu2 ini adalah utk mengelak serangan tentera jepun dr arah Siam. Kira byk juga tapak2 tinggalan sejarah kat situ. Mungkin lg 200 tahun lg baru tapak2 tinggalan sejarah ini br dianggap bernilai kot..
      8 minutes ago · 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular

Terdapat ralat dalam alat ini