Isnin, 2 April 2012

Artis dan Model Terkenal: Masha Memeluk Islam


Artis dan Model Terkenal: Masha Memeluk Islam

ISNIN, 2 APRIL 2012


Artis dan model terkenal Russia Masha Alalykina memeluk agama Islam setelah Allah memakbulkan doa nya kepada rakan nya semasa dalam keadaan koma, . “Saya tidak tahu bagaimana saya ingin menolong teman saya. Hari itu, untuk pertama kali saya berdoa dan memohon pada Tuhan,” dan pada hari esok nya teman nya menalipon beliau dan berkata dia melihat Masha Alalykina datang membantunya ketika dalam sakit, kata nya semasa ditemuramah. Masha menangis seketika kerana itu pertama kali dalam hidupnya Masha menginginkan sesuatu dari Tuhan. Masha mulai meninggalkan kemasyoran nya dan menerima Islam. Katanya ketika semasa menjadi artis langsung diri nya tiada berniat untuk menjadi Islam, berpuasa, mengerjakan haji dan meminum air zam zam... dan kini dia sudah memakai jilbab “Keimanan kepada Allah telah mengubah hidup saya. Keinginan untuk beriman kepada Allah ada datang dalam hati nurani sesaorang orang. Saya tidak percaya bahwa Allah memberikan kecerdasan manusia hanya untuk kita hidup, makan, tidur, dan kemudian mati. Allah memberi kita kesempatan untuk hidup pada jalan yang benar dengan itu kita dapat mencapai-Nya tambah Masha lagi. Masha melihat bahwa semua peraturan Islam dapat diterapkan dalam kehidupan, dan menurutnya, jalan Islam adalah jalan yg baik. “saya merasa bersyukur. Sekarang saya mendapat kesempatan untuk membandingkan bagaimana saya disatu ketika dahulu dan sekarang. Sekarang saya menjalani kehidupan yang sebenarnya”. Pada awalnya Masha merasa berat untuk mempelajari bahasa arab dan Al-Qur’an, namun ketika mempelajarinya, Masha semakin menyukai. “Saya pikir ini adalahsatu kunci untuk mempelajari ilmu pengetahuan yg lainnya,” Sekarang Masha sedang belajar diuniversiti. Masha sudah menguasai 5 bahasa dan menulis beberapa lagu Islam. Ia masih tetap meminati musik, namun sudah beralih pada kegemaran Nasyid sepert i Raihan, Sami Yusuf, dan Yusuf Islam. Katanya lagi, beliau masih mempunyai banyak wang hasil dari kedudukannya dalan industry hiburan dan semua kilauan masa lalu menjadi tidak berharga lagi, kini sudah berubah dan menjadi kewajipan nya bagi membantu menyelamatkan yg lain dari kesesatan dan menjadi contoh pada mereka. “Saya tidak suka melihat foto-foto saya ketika dahulu. Namun, tidak masaalah orang melihat dan belajar serta mengambil iktibar dari itu semua Seseorang dapat bertaubat dan membersihkan kesalahan masalalu dengan beramal disisi Allah, Insya Allah.” Jelasnya lagi. Harapannya sekarang ini semoga mereka yang belum menemuikan Islam dapat melihat ke dalam diri sendiri dan merenungi hal-hal diluar yang ada didunia mereka. “Jika Anda tidak dapat berpikir tentang Allah setidaknya mencuba untuk membersihkan diri dari sifat buruk seperti cinta diri, sombong, iri hati, penindasan, berbohong, riak, Jika seseorang ingin mengambil langkah baik terhadap Islam, mereka harus berpikir dan mencari bantuan dari hati nurani mereka.” Tegas Masha lagi. – susunan zehran/tip era-muslim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular